حجت رستمی
دانشجوی رشته شبکه و متخصص Passive

مجازی سازی دسکتاپ چیست ؟ معرفی مفهوم Desktop Virtualization

Desktop Virtualization چیست؟ فناوری مجازی سازی دسکتاپ به شما امکان جداسازی برنامه های کاربردی بر روی کامپیوتر های شخصی را میدهد مجازی سازی دسکتاپ به طور عمومی بر روی server های مرکزی از طریق ارتباطات remote (راه دور) بیشتر برای کنترل کردن hard drive در کامپیوتر های شخصی مورد استفاده قرار میگیرد. به دلیل وجود مدل client-server که در مجازی سازی دسکتاپ مورد استفاده قرار میگیرد ، از مجازی سازی دسکتاپ به عنوان client virtualization (مجازی سازی کلاینت ) هم نام برده میشود.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
مجازی سازی دسکتاپ چیست

در ادامه اینکه مجازی سازی دسکتاپ یکی از راههایی است که کاربران از آن برای حفظ و نگهداری کامپیوتر های شخصی به صورت تکی و نیز سرور های اصلی از آن استفاده میکنند . کاربران برای دسترسی به server های مرکزی خود از شبکه های LAN , WAN , internet و ... استفاده میکنند مجازی سازی دسکتاپ دارای منافع متعددی از جمله امنیت بیشتر ، کاهش هذینه های انرژی ، خرابی کمتر ، مدیریت متمرکز ، کاهش قابل توجه هذینه ها در مالکیت کل سیستم ها که اصطلاحا به آن TCO گفته میشود.

را دارد اما محدودیت های مجازی سازی هم مواردی مانند مشکل در حفظ و راه اندازی درایور چاپگر ها ، احتمال افزایش خرابی و اختلال در ارتباطات شبکه ، پیچیدگی ها و هذینه های اولیه در استقرار ، ریسک های امنیتی در اثر مناسب نبودن نوع مدیریت سیستم ها و نا آگاهی مدیران شبکه را میتوان عنوان کرد که به عنوان خطا های انسانی بیشتر مورد توجه میباشد.


حجت رستمی
حجت رستمی

دانشجوی رشته شبکه و متخصص Passive

دانشجوی رشته اینترنت و شبکه های گسترده علاقه مند به یادگیری active شبکه

نظرات