آموزش استفاده از Scheduled Task در VMware

چگونه عملیات های زمانبندی شده در VMware انجام دهیم؟ گاهی ممکن است نیاز داشته باشیم تا فعالیتی در زمانی مشخص و به صورت اتوماتیک انجام پذیرد. در این خصوص قابلیتی به نام Scheduled Task در Vcenter وجود دارد که میتواند ما را در رسیدن به این خواسته یاری کند. Task ها میتوانند یک بار و یا به صورت دوره ای انجام پذیرند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
سرفصل های این مطلب
  1. مراحل انجام کار
  • نکته: نباید برای یک موجودیت چندین Taskهمزمان ایجاد نمود چرا که امکان تداخل task ها وجود دارد که منجر به اتفاقات غیر قابل پیش بینی خواهد شد.

برای ایجاد Task نیاز است کاربر، دارای مجوز لازم برای انجام این کار باشد.

مراحل انجام کار

وارد محیط VSphere Web Client شده و موجودیت مورد نظر را که میخواهیم برای آن Taskی را ایجاد نمائیم انتخاب میکنیم. در اینجا موجودیت مورد نظر ما یک ماشین مجازی می باشد که قصد داریم در زمانی مشخص خاموش شده و به از آن Clone گرفته و به جایی دیگر منتقل کنیم. در نتیجه در ادامه آموزش موجودیت مورد صحبت ما این ماشین خواهد بود.در صفحه مربوط به ماشین وارد تب Manage شده و در انجا Scheduled Tasks را انتخاب میکنیم.

وب سایت توسینسو

همانطور که در شکل بالا مشاهده میکنید تعدادی گزینه برای انتخاب انجام وجود دارد. فعالیت های بیشتر از طریق API مقدور می باشد. پس از انتخاب نوع عملیات باید زمان اجرای آن را مشخص نمود. همان طور که در شکل زیر مشاهده می کنید می توانید اجرا Task را یک بار و یا ادامه دار در زمان های مشخص تنظیم نمود.

وب سایت توسینسو

در مرحله بعد ما مراحل اضافه کردن وظیفه کلون گرفتن را اضافه میکنیم. نکته ای که در این مرحله برای من جذابیت داشت، طی کردن تمامی مراحل انجام عملیات کلون گرفتن ( مانند انتخاب کلاستر، هاست، استوریج، پورت گروپ و ... ) بود که شما را قبل از ایجاد وظیفه از خطا های احتمالی آگاه می سازد.در نهایت مطابق شکل زیر لیست Task های ایجاد شده، به صورت زیر قابل مشاهده خواهد بود.

وب سایت توسینسو

در نهایت Task ایجاد شده در زمان مشخص انجام خواهد شد.

وب سایت توسینسو

نظرات