محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

HGFS چیست؟ معرفی Host Guest File Sharing به زبان ساده

HGFS مخفف واژه های Host Guest File Sharing است و هیچ ارتباطی به File System ندارد ، این قابلیت یکی از امکاناتی است که در محصولات و نرم افزارهای مجازی سازی شرکت VMWare شما مشاهده می کنید. برای مثال شما یک نرم افزار مجازی ساز VMWare را در جایی نصب می کنید و برخی از ابزارهای جانبی مثل VMWare Tools را نیز درون ماشین های مجازی خودتان نصب می کنید. یکی از قسمت های مهم VMware Tools امکان اشتراک گذاری فایل بین سیستم Host و سیستم Guest یا همان ماشین مجازی است که ملموس ترین تجربه آن را در VMware Workstation مشاهده می کنید. این قابلیت همان HGFS است که امکان انتقال فایل بین سیستم Host و VM را فراهم می کند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

همانطور که می دانید VMWare یک پلتفرم مجازی سازی بسیار محبوب است که اجازه راه اندازی انواع سیستم عامل های مختلف درون یک کامپیوتر را به شما می دهد. خیلی از افراد هستند که برای اینکه بتوانند محیط سیستم عامل های مختلف را تست کنند یا نرم افزارها و لابراتوارهای مختلف راه اندازی کنند از این برنامه استفاده می کنند. شما می توانید درون سیستم عامل ویندوز یک سیستم عامل ویندوز یا لینوکس دیگر داشته باشید و برعکس درون سیستم عامل لینوکس یک یا چند سیستم عامل ویندوز راه اندازی کنید.

HGFS یک سرویس است که از طریق سیستم Host بر روی ماشین مجازی یا سیستم Guest نصب می شود . اینکار در قالب نصب کردن برنامه ای به نام VMware Tools انجام می شود. بعد از فعال کردن HGFS شما براحتی می توانید فایلی از سیستم عامل ویندوز را بصورت Drag and Drop یا Copy and Paste درون ماشین مجازی خودتان فارق از اینکه لینوکس است یا ویندوز منتقل کنید. اینکار بصورت برعکس نیز انجام می شود. برخی از افراد اعتقاد دارند که سرویس HGFS بایستی به دلیل امکان انتشار ویروس و بدافزار از سیستم Guest به Host در کارهای لابراتواری غیرفعال شود که اینکار بصورت دستی انجام می شود. امیدوارم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. ITPRO باشید

نویسنده : محمد نصیری

منبع : ITPRO

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی می باشد


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات