آموزش ساخت فروشگاه در پیام رسان گپ

سلام

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

با ورود به دنیای گوشی های هوشمند خیلی از اتفاقات روزمره توی دنیای واقعی رنگ و بوی تازه ای گرفتن. یکی از این اتفاقات که همیشه هم باهاش سر و کار داریم کسب و کار و خرید و فروشِ!

بله! خیلی از افراد وقتی دیدن بستر مناسب تبلیغاتی و مخاطب نامحدود جلوی روشون هست تعلل نکردن و کسب و کارشون رو به دنیای مجازی بردن.

اوایل کار دنیای مجازی و به صورت خاص پیام رسان ها فقط نقش تبلیغات داشتن و میشد ازشون برای اطلاع رسانی محصولات یا خدمات استفاده کرد اما به مرور و با اضافه شدن امکانات پرداخت و تراکنش های مالی، خودِ پیام رسان ها به محل انجام اون کسب و کار تبدیل شدن.

پیام رسان های ایرانی هم از این بازار عقب نموندن و شروع کردن به ایجاد بستر مناسب برای توسعه کسب و کار آنلاین!

امروز میخوام به صورت مقدماتی و کوتاه امکانات یکی از این پیام رسان ها رو که اتفاقاً یکی از بهترین خدمات تجاری رو ارائه میده بهتون معرفی کنم و ساخت یک فروشگاه ساده در اون رو بهتون نشون بدم.

پیام رسان گپ یکی از پیام رسان های مطرح ایرانی و یکی از پیشگامان این عرصه است که توی بحث های تجاری حسابی از رقبا سبقت گرفته و با ایجاد بستر توسعه مناسب و امکانات آسون گزینه امیدوارکننده ایه!


خب برای شروع باید یه حساب کاربری گپ داشته باشید. این بخش رو توضیح نمیدم چون الآن دیگه پدربزرگ منم بلده چطور یه اَپ رو نصب کنه و ثبت نام کنه! (لینک دانلود گپ)

بعد از ورود به اپلیکیشن گپ و برای شروع ساخت فروشگاه شما باید وارد «پرتال توسعه دهندگان» بشید. برای ورود راحت تر میتونید وارد لینک بشید و QR Code رو اسکن کنید. برای اسکن کردن وارد اپلیکیشن گپ بشید و از منوی کناری گزینه «ورود امن با گپ (login by Gap)» رو انتخاب کنید.

پرتال توسعه دهندگان گپ

بعد از ورود شما با پیشخوان شخصی خودتون روبرو میشید که گزارش فروش و تعداد سرویس ها و ... رو نمایش میده.

پیشخوان پرتال توسعه دهندگان گپ

خب برای ساخت فروشگاه به منوی کناری بخش «فروشگاه ساز» و گزینه «افزودن فروشگاه» میرید.

فروشگاه ساز گپ

در این صفحه شما نام فروشگاه، دسته بندی، تگ های مربوط، شناسه و پیامهای خوشآمد گویی فروشگاه رو وارد می کنید و ذخیره می کنید.

بعد از ذخیره کردن «توکن» فروشگاه به شما نمایش داده میشه و البته بقیه گزینه ها رو هروقت خواستید میتونید ویرایش کنید.

حالا از منوی کناری بخش «فروشگاه ساز» و گزینه «مدیریت فروشگاه» میتونید چیزهایی مثل آواتار فروشگاه، تصویر کاور، بنر و ... رو تنظیم کنید.

در مرحله بعد از گزینه «مدیریت فروشگاه» روی آیکن «مدیریت فروشگاه» کلیک میکنیم و وارد بخش دسته بندی ها و محصولات میشیم.

مدیریت فروشگاه در گپ

توی این بخش کار راحته. کافیه محصولتون رو از بخش «افزودن محصول» وارد کنید و قیمت و موجودی اون رو تنظیم کنید.

صفحه میدیریت فروشگاه

حالا با خیال راحت شناسه فروشگاهتون رو تبلیغ کنید. وقتی افراد وارد فروشگاه شما میشن با محیطی شبیه ربات تلگرام مواجه میشن و به راحتی میتونن دسته بندی محصولات و تصاویر رو ببینن و سفارش بدن. شما هم میتونید از بخش «مدیریت فروشگاه» گزارش بازدید ها و سفارشات و ... رو ببینید.


البته همونطور که همه میدونیم هر سرویسی در شروع کار با هزاران مشکل روبرو میشه که به مرور با رفع اونها پیشرفت میکنه و کامل میشه. حتماً یادتون هست که همین فیسبوک اوایل شبیه وبلاگ کار میکرد(!) باید مدام رفرش میکردیم و ... بعدش کم کم پیشرفت کرد تا به اینجا رسید.

حالا هم امیدواریم سرویس های ایرانی با حمایت مردم و البته تلاش خودشون بتونن پیشرفت کنن.

به طور مثال چیزهایی مثل «هزینه حمل و نقل متغیر» جاش توی سرویس فروشگاه ساز گپ خالیه که به مرور اصلاح میشن.

البته اینو باید اضافه کنم که این نوع فروشگاه برای کسانیه که دانش برنامه نویسی ندارن و میخوان با چند کلیک ساده کسب و کارشون رو راه بندازن.

برای کسانی که کدنویسی بلدن مسلماً امکانات بهتر و کاملتری وجود داره که با مراجعه به صفحه مستندات توسعه دهندگان گپ میتونن اونها رو ببینن.

موفق و پیروز باشید

یا علی

*

پ.ن : طراحی بخش فروشگاهی گپ تغییر کرده. اما توضیحات همچنان کاربرد دارن. البته با یه مقدار جابجایی.*


ammargraph
ammargraph

میلادم یا همون عمارگراف چند سالی هست به صورت آماتور یه سری کارایی میکنم... طراحی کدنویسی وردپرس مقاله شعر و ...

نظرات